Cestovní kancelář Extrifit s.r.o

Autor: Pavel Vacek

 

Hned zkraje na vás vypálím záludnou otázku. Připravte se, musím se nadechnout a…. Víte, co mají společného… Aljaška, ostrov Sv. Martina, Brazílie, JAR, Florida, Nevada, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Slovensko, Slovinsko, Maďarsko, Německo, Anglie, Rakousko, Kanada, Austrálie, Čína, Mexiko, Rusko, Polsko, Thajsko, Kuvajt a Rumunsko? …Uff, to bylo dlouhý, co? Víte, nevíte? Řeknu vám to. Všude závodili, nebo se tam připravovali, či ukazovali bicáky a tricáky členové Extrifit Teamu a ten seznam znám celkem přesně, neb jsem tyhle lokality zahlédl na letence k proplacení. A ten seznam byl by o dost kratší, kdyby nedoputovaly až ke šrajtofli našeho Big Bosse Franty Nádvorníka. No nic, já jedu v neděli do Kutný Hory, tam je taky pěkně. Máme tam Extrifit Cup a já se náramně těším, kolik dorazí závodníků. Což je důvod, proč jsem napsal tenhle cestopisný úvod…

  

…Protože už máme jarní sezónu téměř za sebou a faktem je, že počet závodníků klesá. Konkrétně nám v roce 2018 závodilo 340 závodníků, v roce 2019 celkem přibližně 320 závodníků, pak jsme hráli tu celosvětovou hru na epidemii a v roce 2023 se nám na prkna vrátilo přibližně 240 závodníků. To vše v jarní části sezóny, přičemž nevylučuji, že může nastat na podzim nějaký neočekávaný nával. Ale spíš ne. A tak se rozproudila tradiční hra na ukazovanou, kdo všechno může za klesající počty závodníků, přičemž hlavní viníci jsou… opět dlouhý nádech…covid, Svaz, ekonomická situace, vzestup NPC federace, sestup Elite Pro federace, máma, táta a Babiš. To je taková jistota, neb ten může za všechno. Já osobně si myslím, že to bude od všeho něco a přidám další postřehy…  

Vyslechl jsem si, samozřejmě nechtěně, rozhovor dvou mladíků kolem dvacky. Něco jako…: Hej, kámo, proč nejdeš na závody, kámo, vypadáš přísně, kámo, to bys zabil, kámo… A káma odpovídal, že nechce vystupovat z comfort zóny, nemá nastavenej mindset, aby se trápil, a že tam vlastně nevidí žádnej target, když může být fejmous i tak. Spousta cizích slov, ale pochopil jsem, porozuměl a vyděsil se zároveň. Asi to byla výjimka, doufám, že jo, ale kam se poděla mladická touha zdolávat překážky, překonávat sám sebe, soupeřit s druhými, být nejlepší, být obdivován…? No nikam, stále tam je, jen se přesunula do on-line prostředí. Nemusíte vyhrávat, držet diety, vystoupit z komfortní zóny, stačí točit na Instagram, TikTok. Algoritmus TikToku je tak brutální, že jednou jsem věnoval minutu svého času sledováním rad nějakého vousatého chlapce o cvičení a o od té doby mi to pere na displej jednoho mudrce za druhým, všichni chytrý jak praděd, všichni vyhráli hovno, vlastně byl dost často problém rozpoznat, co dělá za sport a proč teda mluví o sypání, ale všichni měli počet sledujících, jak kdyby kandidovali na prezidenta. Takže jasně, že rozumím tomu, že nechce někdo na závody, když stačí imitovat nějakej ten bodybuilding lifestyle a stát se slavnějším a populárnějším mnohem rychleji a snadněji než leskláči s číslem na plavkách, a ještě z toho mít nějaký ty koruny za spolupráce…  

…čímž se dostávám k penězům. A taky k tomu úvodu. Kdekdo si dnes stěžuje, že nemůže dělat tohle a tamto bez štědré dlaně mecenáše. Když jsem začínal, neměl sponzora nikdo. Pár týpků se dokázalo nalepit jako bodygárdi a podržkašky všem těm zbohatlíkům a restituentům z devadesátek, aby je pomohli trochu očesat, ale klasického sponzora jako jsou dnes, neměl skoro nikdo. To se s příchodem sociálních sítí radikálně změnilo a možnosti, které dnešní doba nabízí, jsem nesrovnatelné stejně tak jako počet jakýmkoliv způsobem sponzorovaných závodníků. Přesto si troufám říct, že Extrifit je v tomto ohledu unikátní…

Jasně, i naši lidi musí točit, fotit, vytvářet obsah, bez toho by to nešlo. Ale hlavně musí závodit, zlepšovat se, vítězit. Když Karlos v jednom rozhovoru říkal, že ho k přestupu od jiné značky nepřesvědčily peníze, ale cituji „dva holohlavý blázni, co mi řekli, že jediný, co po mně chtějí, je, abych všechny zmlátil a všechno vyhrál“. Ten rozhovor už nemůžu najít, postnu sem jiný s redaktorem deníku Sport, ale ta citace byla přesná, páč si celkem dobře pamatuju, co padalo za slova z mojí plešaté hlavy současně za souhlasného pokyvování druhé plešaté hlavy šéfa. A tak je to i s ostatními členy. Chceme, aby byli co nejlepší, aby měli podmínky k rozvinutí jejich talentu či dřiny. Není v přípravě nic horšího, než makat, dřít a přitom podvědomě myslet na to, jestli vůbec budu mít na letenku, ubytování, kolik si budu moct odzávodit soutěží, kde, jak daleko, a jak to vysvětlím doma? Tohle je u nás v Extrifit Teamu vyřešeno. Jinde? Hmm, nevím o tom…

  

Protože jinde nevlastní firmu blázen a nadšenec do kulturistiky jako František Nádvorník. Jsou tam sportovci, to ne že ne, ale fandové kulturistiky? Co tak vím, většina majitelů konkurenčních značek kulturisty vlastně nesnáší. Jasně, cvičící lidé jsou fajn, ty ufuněný, zpocený, nafouknutý už tak ne. My máme rádi kulturistiku takovou, jaká je. Brutální, velké svaly. Byli jsme u vytržení z účasti Vojty a Tomáše na Mr. Olympia, sledujeme, jak z Kristýny roste osobnost naší wellness scény, držíme palce Slavojovi, aby se mu splnil sen o účasti na Mr. Olympia, a to nejen té Masters, jsme unešeni z brutální kvality Luboše Chládka, jsme hrdí, že Monika patří mezi Elite Pro špičku v bikinách, doufáme v potenciál Pavla Koukala a obdivujeme poctivou dřinu a hlad po vítězství Honzy Turka. Těšíme se z podívané na Evls Prague, chceme mít spokojené závodníky a diváky na Extrifit Cupu. Vracíme do kulturistiky to, co vy nám svou přízní dáváte. Koupí našich produktů se spolupodílíte na úspěších našich sportovců a můžete se z nich těšit společně s námi.

Škoda, že to tak není všude. Mohli bychom mezi sebou týmově soupeřit, štengrovat se a popichovat, takhle mají konkurenti 1-2 závodníky a není to vončo. No jo no, holt ne každá firma má šéfa, který řeší na poradě, jestli byl lepší Coleman, nebo Cutler a s nostalgií vzpomíná nad brutální tvrdostí kulturistů přelomu milénia, místo aby se věnoval grafům, číslům a všem těm kravaťáckejm věcem. Ale co, my tu ještě pár let pobudem, tak makejte, bouchejte, vyhrávejte, časem se Team obnoví, změní a třeba to budete zrovna vy, kdo bude sedět u okýnka v letadle a radovat se z toho, že si vezete pohár z druhého konce světa...