Dušan Synek

Dušan Synek o sobě: studuji Střední zdravotnickou školu v Chebu, konkrétně obor: Masér, sportovní a rekondiční. V tomto oboru se zabýváme svalovými formacemi (funkce svalu, protažení svalu, výživa svalu, poranění svalu, a jiné...), dále posturou, stravovacími návyky, různé funkční problematiky a podobně. Tudíž i tento obor přidává mému koníčku a zároveň životnímu stylu patřičný nádech informací, které mé znalosti obohacují. Co se týče fitness, všechny mnou popisované informace mám sám na sobě vyzkoušené.

Sacharidy a testosteron

Je možné ovlivnit hladinu testosteronu v těle pouze a jen za „pomoci“ makronutrientů? Odpovědí je rozhodně ano.

Znásobení svalového růstu, nebo síly za 10 minut?

Vsadím se, že něco takového, nebo podobného, jste už určitě slyšeli. Je to asi nějak takhle:
,,odcvič tu partii tak, že jí totálně zničíš a potom jí nech aspoň 5 dní odpočívat“
,,pokud odcvičíš dneska záda, tak ne že je budeš zítra cvičit znovu!“
,,sval potřebuje aspoň 2 dny regeneraci, jinak narušíš tenhle proces a budeš strádat“

Proč pít kafe?

Teda… krom toho, že vám prostě jen chutná a ujíždíte na něm asi tolik, co já, tak kafe skýtá velkou spoustu benefitů pro lidský organismus. V tomhle článku bych se tématu kafe, případně kofeinu rád pověnoval. Zmíním tady efekty na sportovní výkon, mozkovou, nebo kognitivní činnost.

 

Počítat kalorie, nebo ne? Část 2.

Druhá část clánku o počítání kalorií, tentokrát s akcentem na praktické hledisko. 

Počítat kalorie, nebo ne?

Pokud se řadíte mezi lidi, kteří jsou na vážkách, zdali je počítání kalorií efektivní nebo ne, tak vám už teďka můžu říct, že rozhodně nejste sami. Někteří trvají na tom, že počítání kalorií je užitečné a mají pevnou půdu pod nohama, co se redukce hmotnosti, nebo nabírání svalů týče. Druzí zase budou tvrdit, že je to naprostá ztráta času, že je to neefektivní, je to nepřirozený a nakonec dopadnete ještě hůř, než kdybyste jedli dle pocitu. 

Měl by být kolagen počítán jako zdroj bílkovin?

Pro některé možná blbá otázka a dotyčný si řekne, že je to přece jasné. Nicméně i v dnešní době, kdy bylo o kolagenu napsáno od A-Z snad úplně všechno, se setkávám s tím, že spousta cvičenců neví. Praxe, že se kolagen nezapočítává do zdrojů bílkovin a je na něj pohlíženo z patra je hodně běžný.

Funkce sacharidů pro organismus.

Tak za tenhle článek budu možná odsouzen, pokud jsou mezi čtenáři blogu zatvrzelí keto-dietáři, nebo jiná odvětví stravování, které jsou tvrdě proti sacharidům. Nu což, risknu to...

Než odsoudíte kladky a stroje

Už nějakou dobu si všímám, že se ve světě fitness stále vede jakási „válka“, kde jsou na jedné straně zastánci komplexních cviků a volných vah (především s velkou osou) a na straně druhé jsou lidé, kteří upřednostňují spíše izolované cviky a kladky.

Přestaňte pořád následovat novoty

Přestaňte skákat z jednoho cviku, tréninkového plánu, nebo výživového stylu na druhý. Setrvejte na jednom plánu po dobu alespoň 2 měsíce, monitorujte své zlepšování se a uvidíte, že to začne mít konečně nějaký smysl.

Konec záchvatovému přejídání!

Chcete se dozvědět alespoň něco málo o tom, jak skoncovat se záchvatovým přejídáním? Nebo ho alespoň zmírnit? Udělat ty první krůčky k tomu, abyste viděli nějaký pokrok, který by vás mohl následně motivovat k tomu, abyste s tím jednou a pro vždy přestali?

Proč už vám dieta na nízkých kaloriích nefunguje?

Režim hladovění neexistuje, kdežto metabolická adaptace ano. Kontinuální kalorický deficit může po nějaké době přestat makat. Pokud vaše dieta na opravdu nízkých kaloriích přestala fungovat a vy už nevíte co dál, nezoufejte. Vždycky je tu nějaké řešení. 

Rapidní hubnutí, nebo konstantní redukce hmotnosti?

Co funguje z hlediska redukce hmotnosti lépe? Když sesekneme kalorie (energetický příjem) rapidně, nebo pokud budeme kontinuálně ubírat po menších hodnotách? Podobnou otázkou se zaobírali vědci, aby mohli udělat nějaký závěr a vyhodnotit, který přístup bude nejlepší.