Dušan Synek

Dušan Synek o sobě: studuji Střední zdravotnickou školu v Chebu, konkrétně obor: Masér, sportovní a rekondiční. V tomto oboru se zabýváme svalovými formacemi (funkce svalu, protažení svalu, výživa svalu, poranění svalu, a jiné...), dále posturou, stravovacími návyky, různé funkční problematiky a podobně. Tudíž i tento obor přidává mému koníčku a zároveň životnímu stylu patřičný nádech informací, které mé znalosti obohacují. Co se týče fitness, všechny mnou popisované informace mám sám na sobě vyzkoušené.

Jak zůstat odpovědný a držet se plánu?

Víte, osobně si myslím, že kolikrát i ti nejlepší z nejlepších si pokládají otázku typu: zdali jim to stojí za to, zdali je to stále baví, naplňuje je to, dodává jim to pocit štěstí a milují to tak, jako na samotném začátku. Ono… co si budem, když člověk prochází jedněma a těma stejnýma dveřma po každý den, tak se nad tím možná někdy pozastaví a ty myšlenky, které jsem zmiňoval, ho prostě přepadnou. Ať už začínáte, nebo jste pokročilý, nebo to už nějaký ten pátek v roce děláte, může to postihnout každého.

Je svalová pumpa nezbytná pro svalový růst?

Opravdu záleží na svalové pumpě vzhledem ke svalovému růstu? A je ten pocit pálení ve svalech opravdu nezbytný?

Osvěta ohledně kardia nalačno. Opravdu spaluje aktivita nalačno více tuků?

Možná trošičku přecítěný nadpis, ale opravdu jsem si dovolil použít to slovo osvěta, jelikož si ještě v dnešní době spousta lidí myslí, že na kardio aktivitě v době lačnění je něco ultra mega super voodoo tajného, co prostě funguje po dekády a v takovém případě bude dotyčný spalovat tuky jako zběsilej. 

Proč užívat reverzní dietu?

Pokud ukončíte dietní období na nejnižších možných kaloriích a vrátíte se hned zpět, kde jste začínali, nebo ještě „hůře“ přepnete ihned do objemu, vaše tělo nabere ve velmi krátké době poměrně značné množství tukové tkáně. To, že se tělo po dlouhé, nebo drastické dietě obalí tukem je samozřejmé a nelze tomu zabránit. Nicméně jsme schopni ovlivnit množství tuku, které tělo přibere za určitý časový úsek, který po dietě následuje. Proto je vhodné užívat reverzní dietu z přechodu konce dietního období do období nabírání svalové hmoty bez frustrace, že jste přibraly mnoho zbytečných kil v podobě tuku. 

Jsou si všechna opakování v sérii rovna?

,,Pokud trénujeme do bodu, který je velice blízko selhání, nebo do absolutného selhání, jsou si všechna opakování v pracovní sérii rovna, co se svalového růstu týče“ Připadá vám tento výrok povědomý? Já si myslím, že jste ho už určitě někde viděli. Pojďme se na to společně podívat. 

Skutečnej chlap trénuje zadek

Pokud máte opravdu silná a pevná záda, pod kterýma je pár silných hýžďových svalů, tak máte dobrý předpoklad k tomu, že zvedneme nějaký opravdový nesmysl (myšleno velkou váhu). Nejen že zvednete poměrně velkou váhu, ale také předejdete vzniku zranění, jelikož ochablé, nebo velmi slabé hýžďové svaly mohou být příčinou bolesti kolen a kyčlí.

Tréninková intenzita

Každý kdo cvičí jistě slyšel o tréninkové intenzitě a zná ono slavné rčení ,, no pain no gain,,. Vsadím se, že když vejdete do posilovny, tak přemýšlíte nad tím, jakou váhu tam dneska pustíte. Bude to jako před čtyřmi dny, kdy jste na benči vytlačili 100kg? Nebo tam loupnete 105kg pro lepší pocit a bez toho prostě neodejdete, ať je to pořádně intenzivní ? 

Co jsou to zdravé sacharidy?

Komplexní informace o sacharidech. 

Chytrá a šetrná cesta k objemným svalům

Článků o hubnutí už bylo dost. Pojďme se teď pobavit o tom, jak pořádně a hlavně smysluplně nabrat svalovou hmotu..

Správný čas pro sacharidy?

Já vím, o sacharidech už jste se mohli dočíst mnoho článků počínaje zdroji, přes cyklování, jaké jsou druhy, jejich spojení s Glykemickým indexem a mnoho dalšího. Nicméně bych si dovolil říci, že tento článek bude zaměřen pro ty z vás, kteří se na své tělo díváte trošičku z hormonálního hlediska, spíše, než z množstevního (kolik gramů čeho máte sníte).

Mechanické poškození

Předem říkám, že tento článek je určený pro jedince, kteří se zajímají o práci svalu víc do hloubky, mají zájem se dozvědět trošku hlubší informace a nebojí se kouknout pod povrch lidské buňky...

Cvičím, nebo trénuju?

A je v tom vůbec rozdíl? Cvičit, nebo trénovat… vždyť je to přece to samý, nebo snad ne? Já v tom vidím značný rozdíl, ale třeba se naše názory budou lišit. Tak schválně co si o tom myslím.